De COVID-19-pandemie zorgde voor tal van veranderingen in de restaurantindustrie, en veel daarvan zullen in de nabije toekomst bij ons blijven. Terwijl eetzalen sloten, verkleinden degenen met drive-thrus hun menu’s om de service te versnellen en herschikten veel processen om zich aan te passen aan personeelstekorten.
Een van de wijzigingen die velen in hun werking hebben aangebracht, was het toevoegen van ophalen aan de stoeprand als een extra servicekanaal. In plaats van naar binnen te gaan of in een lange rij te wachten bij de drive-thru, plaatsten klanten hun bestellingen via een mobiele app, reden ze de parkeerplaats van het restaurant op en wachtten tot een restaurantmedewerker de bestelling naar hun auto zou brengen. Volgens de National Restaurant Association voegde 67% van de restaurantexploitanten in de begindagen van de pandemie afhalen toe aan hun activiteiten.
Ophalen aan de rand van de straat is een hit gebleken bij klanten en zal waarschijnlijk een permanent aanbod zijn.
Download deze whitepaper voor meer informatie.