Geschreven door Justine Nachtegaal
Dinsdag 8 november 2022 om 05:00 CST
Als restauranteigenaar of -manager kan het moeilijk zijn om te weten wanneer je hulp moet inhuren, vooral als het om digitale marketing gaat.
Bij het overwegen van de vraag: “Moet uw restaurant een social media-manager hebben”, zullen veel mensen in de restaurantbranche automatisch nee antwoorden. Ze denken misschien dat ze het zelf wel aankunnen. Of misschien denken ze dat een van hun medewerkers het aankan. Iedereen heeft echter een social media-account, dus kan niemand die van jou beheren?
Laten we beginnen met te zeggen dat uw restaurant een social media manager nodig heeft. En vervolgens is niet iedereen uitgerust om uw rekeningen te beheren. Laten we dus eens kijken waarom u een ervaren social media-manager nodig heeft.
De strategie voor sociale media
U bent druk bezig met het runnen van een restaurant en de rest van uw personeel heeft ook hun standaard functie-eisen. Hierdoor blijft er weinig tijd over om meerdere sociale-mediaplatforms te beheren, regelmatig te posten en betaalde advertenties te gebruiken.
Hoewel posten misschien eenvoudig lijkt – pak gewoon wat foto’s en wat tekst – is er meer bij betrokken dan dat.
Als je restaurant een social media manager heeft, kan deze persoon een marketingstrategie opstellen voor elk platform dat je gebruikt.
Deze persoon kan uw accounts controleren, een strategie ontwikkelen, uw inzichten bestuderen en uw relaties met mensen op uw sociale media-accounts uitbreiden. U zult merken dat een manager goed thuis is in alle aspecten van sociale media, van organische posts tot betaalde advertenties.
Uw doel op sociale media is om klantbetrokkenheid te vergroten, relaties op te bouwen, merkbekendheid te vergroten en uw omzet te laten groeien. Een manager is bij uitstek gekwalificeerd om dit allemaal voor u te doen.
Het steeds veranderende landschap
Een andere reden om iemand in te huren om voor je sociale media te zorgen, is dat het constant verandert.
Beschouw sociale media als een levend wezen dat verandert met algoritmen en trends. Een manager kan uw restaurant helpen zich aan te passen aan deze veranderingen en indien nodig bijsturen. (tweet dit)
Als je een personeelsmanager hebt die voor je sociale media zorgt, zijn ze niet goed thuis in de nieuwste updates. Uw socialemediabeheerder kan echter strategieën bijwerken omdat hij altijd in de gaten houdt wat er gebeurt in het socialemedialandschap.
Daarnaast kan je social media manager snel schakelen naar nieuwe platformen. Ze kunnen uw restaurant bijvoorbeeld gemakkelijk naar een vrij nieuw platform zoals TikTok brengen. Ze kunnen ook bepalen of u naar een nieuw platform moet verhuizen.
Bovendien leert een social media-manager waarschijnlijk elke dag. Dit betekent dat ze uw strategie snel kunnen aanpassen om nieuwe functies toe te voegen. Dus ze zouden bijvoorbeeld bovenop Reels hebben gestaan toen ze op Instagram kwamen.
Managers van sociale media reageren zeer snel op veranderingen en nieuwe introducties in de arena van sociale media, en ze kunnen uw restaurant leiden waar u heen moet.
De intensieve tijdsbesteding
Een andere reden waarom uw restaurant iemand nodig heeft die de leiding heeft over uw sociale media, is dat het veel tijd kost.
Als u of een ander personeelslid het probeert te beheren, kan uw bericht op sociale media uit de boot vallen omdat u het te druk heeft met uw dagelijkse werk.
U wilt concurrerend blijven op het gebied van sociale media; om dit te doen, heeft u één persoon nodig die het voor u beheert.
Het is een goed idee om een expert in te huren die weet hoe hij door de fijne kneepjes van sociale media moet navigeren om uw restaurant te onderscheiden van de concurrentie. (tweet dit)
De noodzaak van betrokkenheid
U zult merken dat een social media manager bij uitstek gekwalificeerd is om uw publiek op te bouwen en betrokken te houden.
U kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een medewerker willekeurig op uw socialemediaprofielen te laten posten. Dit is geen goede manier om te gaan. U heeft geen plan en uw merk kan eronder lijden.
Bovendien kun je sociale media niet opzetten en vergeten. Mensen geven commentaar en jij moet reageren. Ze stellen een vraag en jij moet reageren. Mensen laten een review achter en jij moet reageren.
Al die reacties moeten in realtime gebeuren, en als je op de vloer bent of een server in de avonduren werkt, worden je sociale media vergeten.
Als je een social manager hebt, blijven zij op de hoogte van deze interacties. Ze houden uw publiek betrokken terwijl u uw taken kunt uitvoeren.
Social media is een lang gesprek, en dit is een van de belangrijkste redenen om een social media manager te hebben.
Het allerbelangrijkste rapportageaspect
Je vraagt je misschien af wat een social media manager nog meer kan doen. Zij kunnen u vertellen hoe het gaat door u rapporten en analyses te verstrekken.
U weet al dat uw social media-manager uw strategie, tekstadvertentiemateriaal en inhoud kan verbeteren, verbeteren en uw advertenties kan verfijnen.
Hoe doen ze dit? Dat doen ze door te luisteren naar en aandacht te besteden aan uw berichtgeving op sociale media. Ze kunnen bijvoorbeeld slecht presterende advertenties uitschakelen om u geld te besparen. Ze kunnen andere advertenties blijven verbeteren.
Je socialemediabeheerder kan ook zien wanneer je fans het meest actief zijn en op de juiste manier berichten plaatsen. Ze kunnen uw platforms van maand tot maand met elkaar vergelijken.
Uw social media manager kan uw successen verfijnen en beheren door te zien wat werkt en wat niet.
De aantrekkingskracht van nieuwe doelgroepen
Een ander voordeel van uw social media manager is dat ze u kunnen helpen nieuwe markten te bereiken. Ze kunnen u helpen uw bereik te vergroten en meer gasten naar uw restaurant te halen.
Dit kunnen ze doen met betaalde advertenties. Dit klinkt misschien eenvoudig genoeg, maar campagnes op sociale media zijn tijdsintensief. Het vereist ook uitgebreide kennis die u en de rest van uw personeel hoogstwaarschijnlijk niet hebben.
U wilt het beste rendement op uw investering en uw manager kan u daarbij helpen.
Laatste gedachten
Het beheren van de sociale media-accounts van een restaurant is niet eenvoudig en tijdrovend. Met bijna 30.000 beheerders die vandaag in de Verenigde Staten actief zijn, kunt u zien hoe belangrijk ze zijn.
Toch is het hebben van actieve, vitale accounts essentieel voor uw bedrijf. Daarom is het inhuren van een social media-manager een geweldige manier om uw betrokkenheid bij social media te vergroten, uw advertentiebudget op de juiste manier te gebruiken en uw bedrijf te laten groeien.
Aarzel niet om vandaag nog een ervaren social media manager in te huren! Uw restaurant plukt er de vruchten van!
Bij Restaurant Engine maken we niet alleen geweldige, responsieve websites, maar u kunt er ook op rekenen dat we een website en online menu maken die ook werken met uw sociale media-accounts. Laat ons u helpen de perfecte site te maken die klanten aantrekt, uw conversieratio verbetert en u in staat stelt uw bedrijf te laten groeien! Klaar om de sprong te wagen en een nieuwe website te maken? Ontvang vandaag nog uw gratis website-advies!
Afbeeldingen: Austin Distel en Jos Roos Aan Unsplash